Musik är en prylsport


Punks Jump Up har en förkärlek för att remixa svenska artister, och det var genom deras första Kent-remix, den på Vy från ett luftslott, jag upptäckte dem. Tycker det är ett så bra namn att jag tog det som mitt Xbox-gamertag: PunkJumpUp.

Att vara besatt av musik kräver sin man, och inte minst sin utrustning. Hemma har jag underbart ljud, men inte on-the-go. Idag beställde jag ett par q-JAYS från min kontakt - med vederbörlig personalrabatt naturligtvis. Det är för övrigt ett par riktigt imponerande lurar: istället för den vanliga konstruktionen med magnet och spole har den två armaturer (samma teknik som används för medhörning i scensystem fast de brukar bara ha en) som är extremt kompakta och ger ett lite kallare, mer exakt ljud. Det ger både fördelar och nackdelar: Electro kan upplevas lite osmickrande, men i vanlig studioinspelad musik kommer man höra otroligt mycket mer detaljer.

Men electro upplevs ändå bäst med en öl på ett fullsmockat dansgolv, och därför blir det Debaser Medis ikväll. MRTN STOCKHOLM BEAT CONNECTION och TOP BILLIN!

Skön disco, och med en sådär härligt epilepsiframkallande video

0 Responses on "Musik är en prylsport"

Skicka en kommentar