Tur att man får besök ibland, annars skulle det aldrig bli städat



Jag har gått runt och lyssnat på Kasabian hela dagen idag med iPod och q-JAYS


Man behöver lite kvalitetstid om man inte träffats på ett tag. Jag hade inte sett Elisa på över två veckor så jag fick en spontan idé och bjöd hem henne, fick städa rummet som fan innan. Bjöd henne på en tämligen anspråkslös middag. Men som så ofta med Elisa hamnade vi i en djuplodad diskussion, den här gången om bad girls/bad boys och vad som gör att man fastnar där. När vi sedan skulle se på Vicky Cristina Barcelona - hon ville inte se en actionfilm/thriller så det var det enda jag hade förutom American Beauty - så behandlade den precis samma sak, den "rationella kärleken" vs. den man vet är en idiotisk idé men som man ändå (kanske på grund av det) inte kan motstå. Och alla situationer huvudpersonerna gick igenom gav dem exakt ingenting, i slutändan var de mer eller mindre lika förvirrade som i början av filmen. Woody Allen är duktig på att berätta, särskilt så ironiserande som han gjorde här, och de här var fan underbart!

Men bieffekten av den här kvällen är att det är grymt välstädat här just nu. Alla jag känner är välkomna - dock bara 1-2 i taget, fler får inte plats!

Men imorgon är jag gästen, dock hos David. Eftersom alla tjejer är på tjejmiddag hittar vi på något själva - chillar och spelar TV-spel ;)

0 Responses on "Tur att man får besök ibland, annars skulle det aldrig bli städat"

Skicka en kommentar