Androidbonanza och lite minimal house


Mupparna på TV6 hade den förnämliga smaken att välja en låt av danska Trentemøller till deras trailer för Vampire Diaries, låten Moan. Trentemøller gör jävla bra minimal house och det finns i rätt hyfsad kvantitet på Spotify.


HTC Supersonic renderad - LCDPORR!

I måndags såg jag en kille med en Google Nexus One och sedan dess har jag varit lite Android-besatt, så jag agerar ut det med den här posten.

Har ni sett en HTC Touch HD2? Det har jag, först på Media Markt och sedan i min lillebrors kompisars Jehovas-händer - ena killen hade en HD1 och den andra en HD2! Och kalla mig prylfetichist men den jättestora, ljusa 480x800 pixlars 4,3"-skärmen sköt habegäret i höjden. Man kommer dock ner snabbt på jorden igen när man inser att den kör Windows Mobile.

Men HTC är på väg med HTC Supersonic som i stort sett är en HD2 med Android. NOW WE'RE TALKING!

Eftersom många anser att allt borde köra Android, finns det förvånande nog ett projekt där några hackers utvecklar Android för den stackars bortglömda SE Xperia X1. Nathalie hatar verkligen sin så jag kanske borde röva bort den och skända den med Android ;)

HTC har för övrigt precis lanserat sina efterföljare till Hero: Legend. Plus en mobil som basically ÄR Google Nexus One: HTC Desire.

Desire.

Jag ska inte gå in på teknikaliteter, men den kommer preliminärt den första april.


Puma Phone.

För de lite mindre tekniskt intresserade har Puma lanserat en telefon (utan Android) med lite roliga gimmickar - använder man miniräknaren för att räkna ut enkla tal retar den en, musikspelaren har en skivtallrik som går att scratcha och det mest intressanta - en solcell på baksidan som laddar den så pass bra att en timmes soltid ger två timmars musikuppspelningstid. Det är rätt bra effektivitet!

1 Response on "Androidbonanza och lite minimal house"

  1. Carro says:

    Jag har oxå spanat in den nya Androidmobilerna litegrann. HD2 är lite svår att manövrer med en hand för den är så stor. Legend är cool för den har ett skal som är utskuret från ett aluminiumblock, som på en alu macbook pro. Desire är ganska plastig.

Skicka en kommentar