postwar


Satt och trånade efter filmen Southland Tales häromdagen, i förrförra inlägget postade jag faktiskt Pixies-låten från den filmen. Ikväll visades den på TV och jag förstår fortfarande inte varför jag gillar den så mycket. Jag vet bara att jag gör det. Kanske för att det är regissörens post 9/11-anexiety projicerat på film, enligt en intervju med honom, och att jag är facinerad av det (läser ju Generation Kill just nu, som handlar om detta). Kanske för all otrolig musik. Förmodligen för att den har så mycket att säga att det inte gör något att kvaliteten blir lidande. Eller så är det min romantiska ådra som fastnar för det filosofiska.

Låten Debaser av The Pixies är i alla fall varifrån krogkedjan/musikinstutitionen Debaser tog sitt namn, enligt legenden. De kunde valt sämre.

0 Responses on "postwar"

Skicka en kommentar