Bra datorprestanda ger en helt annan typ av mediekonsumtion


Ratatat tillsammans med Marvin Gaye fungerade faktiskt över förväntan.

Datorägandet går bra och jag är väldigt stolt som bygget, som kombinerar grym prestanda (jag kan spela alla spel på högsta upplösning och detaljnivå), ljudnivå (jag ställer ner fläktarna när jag inte gör tungt arbete och då får jag anstränga mig för att höra den) med lågt pris (slutnotan hamnade på 7552 kr). Då valde jag alla delar själv och monterade.

Jag försöker hänga på de spelserier som jag gillade förr i tiden, och parallellkör nu Crysis 2, Splinter Cell: Conviction, Shift 2. Samt en uppstickare: Metro 2033. Sedan är jag väldigt sugen på att spela om mina gamla noir-klassiker: Fahrenheit, Max Payne-serien, Hitman-serien. De spelar man för stämningen och storyn, och det är lika tillfredsställande som en bra bok. Precis som en bra bok ska man däremot njuta av dem i lagom tempo. Jag har faktiskt en massa saker att göra som har högre prio än att spela datorspel...

Det roligaste med att han en fräsch dator är trots allt möjligheterna att konsumera nyhetsmedia. Svenska dagstidningar, svenska och utländska teknikbloggar, Youtube och streamad video, Twitter, amerikansk nyhetsmedia, Al-Jazeera. Det är fortfarande nytt för mig att jag inte behöver stanna och buffra en video stup i kvarten, än mindre att streama högupplöst material!

0 Responses on "Bra datorprestanda ger en helt annan typ av mediekonsumtion"

Skicka en kommentar