Plast-katana


En av de där Thieves Like Us-låtarna som är sådär lysande fin.

Jag gillar mitt nya jobb men ibland får jag inte tiden att gå ihop. Speciellt när det blir schemakrockar, som nu då jag köpt biljett till en festival innan jag ens sökte jobbet och sedan schemaläggs den dagen, så jag får försöka byta bort den. Eller att jag tänkt köra en långhelg i Berlin - och hur ska det gå ihop med tentor, kandidatexamensarbetsredovisning (woah!) och jobb? Det rationella hade varit att inte åka bort, men man vill ju ha roligt när man får tillfälle.

Allt löser sig ju på ett eller annat sätt, det är bara att ge det lite tid. Idag hade jag lyckligtvis ingenting viktigt att göra, så jag gjorde en stor omstrukturering och städade bland lådor och papper hemma. Tänk vad man ackumulerar under 3 år av universitetsstudier!


Plus, jag har köpt en lila skjorta och en uchigatana i plast, för jag ska se ut som snubben ovan. Det kräver tre saker: att jag inte rakar mig på ett par dagar, att jag knäpper en skjortknapp för mycket, och att jag fuckar upp frillan lite. Done deal!

0 Responses on "Plast-katana"

Skicka en kommentar