"Hör du ljudet av juli där utanför?"

Kent har släppt nytt album - igen. Det var bara åtta månader sedan "Röd", ett album som jag inte direkt gillade. Men detta verkar rätt bra. Den här låten, "Gamla Ullevi", är riktigt synthastic, och en blandning av upbeat dansgolvshit och Kents klassiska melankoli. Det är precis vad jag gillade så mycket med "Vy från ett luftslott".

Jag har slutfört min andra heldag i Sundsvall, och det är inte den dans på rosor som livet i Stockholm är. Där driver jag sorglöst runt, här försöker jag styra upp en familj som ibland beter sig som ett gäng barn. Därmed inte sagt att jag inte har trevligt också. Idag slog slog vi en hink golfbollar, bror, far och jag. Ska gå några hål imorgon. Ska även hjälpa morfar att köpa virke till ännu ett i raden av hans husprojekt, och boka hotell till Way Out West.

Har även blivit än mer beroende av TV! Det är HBO-kväll varje vardagskväll, eftersom SVT visar In Treatment säsong 2 nu, klockan 22.35-23.00 mån-fre. Sedan är det Sopranos-repriser 23.00-23.45. In Treatment är väldigt bra från och till. Det är en serie som handlar om en psykolog som besöks av hans patienter. Det är en varje dag, och de återkommer samma dag varje vecka. Varje avsnitt är en enda session i en enda scen, och det gör att man verkligen dras in i den. Man kan också få ett och annat att fundera på. Prova att se den någon gång.


2 Responses on ""Hör du ljudet av juli där utanför?""

  1. Joppe says:

    Såg lite av avsnittet med hon med cancer tidigare i veckan, jag fick mersmak och ska nog se mer :)

    John says:

    Ja, fy sjutton, den tjejen är svår! Vägrar ta hjälp men vägrar göra något själv - och tror att hon har kontroll över situationen!

Skicka en kommentar