Ledig dag


Frågar någon vilket mitt favoritband är brukar jag säga "Radiohead" eftersom de gör så satans vacker musik, man sitter och ryser genom hela låten.

Även om det har varit trevligt att jobba är jag glad att vara ledig nu. Skönt att kunna med sina vänner och driva runt på stan utan tidspress. Hade en härlig kväll igår, blev bjuden på middag, hade roliga diskussioner och såg på en skön film med Michael Caine om ungdomsvåldet i förorterna. Och idag skulle jag träffa tyskan för första gången på länge. Jag visste att hon fyllt år men hade inte köpt någon present än, däremot visste jag vad hon önskade sig, så 10.05 befann jag mig utanför Gallerian där jag köpte ett Alfapet och åkte ut dit. Vi spelade i 1,5h samtidigt som vi lyssnade på Radioheads album In Rainbows på LP och jag blev bjuden på soja"kyckling" till lunch. Tillbaka in till stan och jag fick en order från brorsan från American Apparel. Jag skrev en lista och räckte den till en expedit i affären, den långsmalaste tjej jag någonsin sett. Snygg, svart, rakpermanentat hår, 1,85+ med skyhöga ben och getingmidja, det var så man blev rädd att hon skulle gå av på mitten om hon ramlade i trappan. Men det var antagligen den mest lättsamma butiksrundan jag varit med om: hon studsade runt och plockade varor, jag följde lite lojt efter och gav besked när hon höll upp något. Service!

Efter att ha gått runt och kollat på kängor, på vägen hem, beklagade jag mig över att jag bara har 2 Gb minne i mobilen, och det har jag bara fyllt med peppig electro. Jag var inte på det humöret, så jag hade att välja bland Radioheads "Kid A" och Van Shes "V". Den senare vann. Det är lite emotjejpop men jag gillar det riktigt stort.

0 Responses on "Ledig dag"

Skicka en kommentar