Vattenhinder


En ny singel av M.I.A. Det blir något att se på Way Out West, där hon kommer promota nya albumet Maya. Det är en massiv ljudvägg som attackerar en när man hör den här låten. Men själv kommer jag bara att tänka på en brors kompis som gjorde en låt av ljudeffekter från motorsågar och mutterdragare, samma ljud som ingår här. Skillnaden är att här fungerar det. Han försökte med att kallade det för "industrial". Don't quit your day job.

Själv funderar jag på mina kompisar som är i Kina just nu. Deras timing är urusel: de åker dit samtidigt som årtiondets dödligaste översvämning pågår, och till råga på allt har som tyfonsäsongen bara börjat. Men även om de skulle haft fint väder skulle de inte kunna bada - Xingang-hamnen i staden Dalian i Manchuriet, där de befinner sig, har fått ett oljeläckage som täcker en stor yta efter att en pipeline exploderat, men det ska vara under kontroll nu.

Dock behöver man antagligen inte oroa sig för vädret. Visserligen har de översvämningar i tre fjärdedelar av Kina men det är värre längre söderut. Samma med tyfonerna. Just nu är det Guangdong-Guangxi-provinserna som har störst problem. Liaoning, i vilken Dalian ligger, är långt i nordöst och drabbas förmodligen inte så hårt.

Mitt I-landsproblem är löjligt i jämförelse: jag hoppas att det inte blir något regn i morgon så jag kan spela golf...

0 Responses on "Vattenhinder"

Skicka en kommentar