Åkt söderut igen, och tillbaka


Jag blev inte hemma i Sundsvall särskilt länge. Kom hit förrgår kväll, och igår blev det att till att åka och hälsa på mina farbror, ingifta faster och äldsta kusin i Sandviken. Och nu har jag precis kommit tillbaka till Sundsvall - igen. Men när jag var där märkte jag hur tiden gått. Min kusin har pluggat färdigt och flyttar till Stockholm i höst, och hon är både intelligent, rolig och lätt att umgås med. Får hålla kontakten där.

På hemresan förespråkade brorsan högljutt det senaste albumet av Moby. Särskilt låten ovan. Vad jag tycker är roligt är att videon är gjord av David Lynch, han som skapat Twin Peaks och filmen Mulholland Drive osv. Han är asbra på att frambringa surrealistiska, drömska sinnestämningar i sina filmer och ofta med starka inslag av
film noir. Särskilt i Mulholland Drive, döpt efter den mytomspunna vägen över bergsryggen ovanför Los Angeles. I den Michael Connelly-bok jag läser just nu utreds ett mord som skett längs Mulholland Drive, och han lyckas åtminstone nämna den i varenda av hans böcker.

Så ni vet vad jag menar med David Lynch så har ni trailern till Mulholland Drive nedan.

0 Responses on "Åkt söderut igen, och tillbaka"

Skicka en kommentar