Xbox 360

Skolarbetet känns allt mindre viktigt för plötsligt finns det något betydligt högre prioriterat. De senaste dagarna har jag skjutit ihjäl stora delar av världens mångkultur: Ryssar i Modern Warfare 2, mexikaner, amerikaner och fler ryssar i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas och pakistanier, ospecifierade islamister, kongoleser, asiater och faktiskt ännu fler ryssar i Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent. Desstom har jag race:at världens värsta superbilar i Forza 3. Men som jag brukar säga: Jag gillar bara spel där man antingen skjuter på folk eller kör bil!

Jag har nämligen köpt en Xbox 360, nu när den den funnits ute i typ fem år!

Hur är den då? Faktiskt alldeles utmärkt, men man ska vara på det klara med detta: Jämför man med en Playstation 3 känns den extremt snål. Den saknar WLAN, Bluetooth, man måste betala 500 spänn om året för att spela online och handkontrollen använder vanliga AA-batterier. Men, och här kommer anledningen till att jag ändå köpte en - spelkänslan! Bildhastigheten är högre. Den har mycket bättre grafik tack vare den noggrannare kantutjämningen. Styrspakarna är bättre placerade och känns mer precisa. Mjukvarumässigt har den bättre och snyggare lösningar. Och de spel som är unika för Xboxen är enligt mig mycket bättre än de som är unika för PS3:n.

Så den eviga frågan, om man ska köpa en Xbox 360 eller PS3, beror i slutändan på preferenser. Teknikälskaren säger PS3. Gamern säger Xbox 360.

Vilken väljer du?


Sist men inte minst har 360:n ju "I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES IN1T!!!1". Kostar $1 på Marketplace, och bara låten är värd det!

2 Responses on "Xbox 360"

  1. Carro says:

    Jag tycker Xbox 360 är grymt mkt bättre än ps3 ^^ Det finns uppladdningsbara batterier och ett snyggt ställ till handkontrollerna.

    Jossan says:

    Wii haha :P
    Skulle säga PS3 men jag e partisk, tyckte inte om att banjo kazooie bytte plattform till xbox... har hatat den sen dess :D
    Ps3 är snyggare!!! (det enda som är viktigt haha)

Skicka en kommentar