John går Andy Rooney på snål produktdesign


Ny elektronik är underbart. Men det finns vissa aspekter av den förvandlar mig till Andy Rooney, den gamle konservative mannen i CBS 60 Minutes som ALLTID gnäller över irrelevanta saker. Men sladdar: FY FAN.

Så jag är tillbaka i Stockholm, och det första jag gör är naturligtvis att, glad i hågen, koppla in min Xbox 360 till min TV. HDMI-hane till DVI-hane. Sedan upptäcker jag att den förbannade tingesten INTE har någon ljudutgång. FFFFFFFFFUUUUUUUUU-

Så ni lite tekniskt bevandrade tänker väl: "Köp en vanlig HDMI-hane till HDMI-hane då, din snåljåp". Så då gör jag väl det då. Men man jag måste rasa lite över hur fruktansvärt helidiotiskt man kan produktdesigna bara för att spara någon krona på att inte inkludera en standard-ljudutgång.

1 Response on "John går Andy Rooney på snål produktdesign"

  1. Carro says:

    En HDMI-kabel ingick förut men när priset för Xbox sänktes med cirka 500 spänn togs den kabeln bort. Microsoft är rätt så sneaky och vill mest tjäna pengar =P

Skicka en kommentar