My friend John was a serious one

Jag har spelat en massa Forza 3, där Fratellis förpillat bra låt "My friend John" kommer upp gång på gång på gång

Er vän John ska faktiskt ge er ett seriöst råd han kom fram till idag: KÖP INTE EN NETBOOK. Låter kanske kontroversiellt, men efter vad jag hört, och idag upplevt med morsans netbook, så är de alldeles för sega för att det ska vara behagligt att använda dem varje dag. Allting går lite långsamt, även surfandet, och just hennes har rätt dålig trådlös mottagning. Min fyra år gamla MacBook gör fortfarande ett fantastiskt bra jobb i jämförelse, allt går faktiskt väldigt snabbt på den.

Satsa istället på en liten bärbar dator. De väger marginellt mer (1,3-1,6 kg), är marginellt större (13,3"-14.1") kostar marginellt mer (5000-6000 kr) och har marginellt sämre batteritid (4-6 h uppgivet) men man slipper slita sitt hår när man använder dem.

Eventuellt kan man vänta tills Nvidias nya netbook-chipset Ion kommer på bredare front, som har lite kraftigare processor och framför allt en riktigt hyfsad grafikkrets. Den blir lite piggare än dagens netbooks.

1 Response on "My friend John was a serious one"

  1. Carro says:

    Jag vet precis vad du menar. Min netbook är endast till för anteckningar och light-surfande. Annars måste man ha ett jävla tålamod för att inte slänga den i väggen =P

Skicka en kommentar