Mobiloperatörer: Man vet att man blir lurad, man försöker bara bli det så lite som möjligt


Headbone connects to the headphones//Headphones connect to the iPhone//iPhone connected to the Internet connected to the Google connected to the government

Det är svårt att skaffa ny mobil. Eller, hade det bara varit en mobiltelefon jag skulle skaffa skulle det vara enkelt. Men det här blir snarast en förlängning av min arm - förutom att ringa och SMS:a ska jag kunna använda den för surf och mail. Den ska kunna ersätta min iPod, och behöver därför ha minst 32 Gb utrymme. Dessutom skulle jag vilja använda den som primär Internetanslutning hemma via tethering och då kunna säga upp mitt mobila bredband, och använda den som hotspot och dela anslutningen via wifi till andra. Det är dessutom bra med tanke på hur mycket jag flänger. Sedan kommer jag skaffa ett Bluetooth-tangentbord till den. Och extrabatteri, för det lär gå åt!

Den här kravlistan knuffar ut de flesta telefoner. Det svåraste har varit att hitta en operatör att trivas med. Jag har ringt och tjötat på Tre, som till sist gick bort eftersom de inte kunde ge mig mer än 10 Gb datatrafik i månaden, ett tak jag slår i endast med mitt mobila bredband. Samma med Telia. Tele2 ger 5 Gb och Halebop 3. Kvar står Telenor, som har obegränsad trafik, och jag snackade med en säljare idag som nästan övertygade mig. Det återstår bara att se om deras nät har tillräcklig hastighet.

Sedan ska jag bara bestämma mig: Android eller iOS4? Det lutar 90% åt Googles operativsystem. Connected to the government...

0 Responses on "Mobiloperatörer: Man vet att man blir lurad, man försöker bara bli det så lite som möjligt"

Skicka en kommentar