Inget finare än maskinare



Lång dag igår, med en trerätters middag för 200 drängfulla I:are och Maskinare som skulle hanteras och sittplatser med bord som skulle ställas upp och dukas. Det var galet att vi, den lilla gruppen på ca 10 personer, kunde genomföra alltihop och lyckas så bra. Som tema hade vi tonår och jag klädde mig som chav: Hoodie med dragkedja, öppen. Luvan på. Gigantiska hörlurar runt halsen som kontinuerligt brölar störande electro, som Teenage Bad Girl (det slog mig inte hur passande musikvalet var förrän senare).

Lyckligtvis hade vi inget ansvar för efterfesten. Jag gick dit med en flaska sprutgrädde vi hade över för jag vet hur Bludder-efterfest blir. Alla hade tagit av sig tröjorna, såväl killar som tjejer, och jag fick nytta av grädden. Maskinartjejer är som bekant inte onödigt fina i kanten :P

Idag har vi planlagt en till fest, den här gången bara för 50 pers. Planeringsarbetet är grymt roligt, man får hitta ett gäng rätter och sedan anpassa dem så att de inte innehåller några komplicerade moment eller dyra råvaror. Samma sak gäller med drycken: den ska vara så prisvärd som möjligt så alla får en lagom generös mängd utan att den överskrider budget. Utöver detta får man ta lokalhyror etc. i akt, och se till att man går ungefär jämt ut med det gästerna betalar. Sedan kommer bara genomförandet...

0 Responses on "Inget finare än maskinare"

Skicka en kommentar