Mellan 72 oskulder och 84 ägg


Seventeen går på repeat ikväll. Jag vill se Jet live.

Vaknade imorse efter en lång natts sömn, men inte speciellt utvilad tack vare den från början helt utspårade festen. Låt oss bara säga att jag fick fullt utlopp för mina reaktionära böjelser, åt rå blodpudding till förrätt, drack privatinförd tysk fulöl, hängde upp ett vitt lakan i ett träd i kemiparken och glömde det där, och hade gräs i tofsen när jag vaknade imorse. Men dagen började tidigt med skrivande och sedan gjorde jag kladdkaka till 193 personer mer eller mindre på egen hand i två omgångar. Det tog hela eftermiddagen och krävde att jag knäckte 84 ägg, tillsatte drygt 8 liter socker, 2 liter smält smör, nästan 4 liter mjöl och drygt 1 kg kakao. Det krävde också en elvisp vars ork jag blev sjukt imponerad av, samt armmuskler utav helvete som jag drygade ut med en rejäl portion jävlaranamma. Bra ork. Imorgon ska jag göra 193 st. Toast Skagen, och sedan ska jag servera alltihop.

Skulle inte sitta fel med lite fritid nu alltså. Har en massa grejer att ordna men ingen tid att ordna dem. Ska köpa ett par rejäla, rockiga boots till hösten, och hade riktat in mig på ett par av MC-modell, och nu har de börjat komma i lager. När jag får tid, så...

Åh, och här är förresten min guide till Stockholms parker. Lite billigt poänger med alkoholromantiken, men det är ändå nollning. Och jag skrev den på en kvart imorse. Strappan och Säpo refererar till Osqviks olika S: budord n0llan måste följa, annars dör den!

När n0llans begränsade budget börjar sina kan de med lämpligast söka sig till någon av Stockholms parker - vare sig det är för att sova ut, ha en picnic, eller gå mot nya bravader med välförsedda systempåsar. Vilken ska man då välja?

Vasaparken, Vasastan, T-Odenplan
Paradparken i city på 20 minuters gångavstånd/30 minuters vingelavstånd från KTH där man kan slå sig i slang med andra marginaliserade samhällsgrupper, ligga och sova under något av träden eller bättra på solbrännan om dagarna. Ta det lugnt med avklädningen bara, avvikande beteende uppmuntras ej eftersom polisbevakningen är rigorös. Med andra ord är inte heller ölpotentialen särskilt stor.

Skinnarviksberget, Södermalm, T-Mariatorget
Egentligen mer klippa med stup än park, är Skinnarviksberget ett ställe där man helst tar någon öl i gott sällskap, ser ut över ett magnifikt Stockholm by night och knuffar ner vilsegångna hipsters i de brännässlefyllda dikena när de står och pissar. Detta efter att man bestigit Strappan upp till berget. Inte så bra sovpotential, desto bättre ölpotential.

Hagaparken, Norrtull
Grandios engelsk park med vidsträckta ängar, vattenvy och djurliv där man med fördel hänger om man är sugen på friluftsdag. Extremt lämplig för krocket-spel. Också väldigt populär bland joggare och kronprinsesspar-stalkers. Se upp för Säpo annars dör du, n0llan!

0 Responses on "Mellan 72 oskulder och 84 ägg"

Skicka en kommentar