Phoinix


Bra musik av Holy Fuck från deras senaste album, Latin. Det är asbra med en massa orkestral rock, påminner mig starkt om Death in Vegas.

Jag har varit väldigt, väldigt less på indie och electro och allt som hör till den på senare tid. Därför jag gått tillbaka till att lyssna på Radiohead och Nine Inch Nails och annan klassiskt bra musik.

Det har blivit både skrämmande och hopplöst. All musik jag upptäcker och börjar lyssna på spelas på Hennes & Mauritz när jag går dit. Alla och deras morsor går runt och tycker att de är hipsters i hemlighet. Jag skojar inte, efter att DN skrivit en artikel på ämnet frågade min mamma om jag var en, och sa att hon måste ha varit en hipster på 70-talet. Hon och hennes vänner satt och rökte franska cigaretter, hade på sig tanthattar och diskuterade filosofi.

Den sommarspellista jag har är nästan exakt vad P3 spelar. Sia har en Spotify-reklambanner. Reklamradion spelar Gipsy House. David Guetta gör låtar med Flo Rida.

Jorden är på väg att gå under, va?

Men ikväll kom jag på något sätt in i andra andningen, när jag plötsligt fick lust att lyssna på LCD Soundsystem. Eftersom jag varit borta från "indiescenen" under sommaren kan man lika gärna börja från ett blankt blad och skita i den allra senaste musiken och blanda sitt lyssnande lite. Sedan kommer väl min musiksmak till sist ändå att konvergera med P3 men det är ingenting jag kan göra något åt...

0 Responses on "Phoinix"

Skicka en kommentar