Hårt och mjukt


TV-serietemat på gårdagens fest fungerade rätt bra. När jag drog igång Alabama 3 - Woke Up This Morning (Chosen One Mix), mer känd som Sopranos-introt, gav de gigantiska högtalarna ifrån sig den här väggen av bas den låten ska ha.

Alabama 3 gör även i andra fall tuff musik. I motsats till vad man kan tro är de faktiskt från England, och de släppte sitt senaste album så sent som i år.

Men eftersom det är så hopplöst att hitta på Youtube så länkar jag direkt till Spotify. Perfekt att lyssna på efter att ha sett ett avsnitt av True Blood.

Måste också ge ett TV-tips: Virgin Suicides kl. 22.00 på SVT1 ikväll. Gjord av Sofia Coppola, tjejen som gjort Lost in Translation. Där gjorde asgrymma Air ett par låtar till soundtracket, men här har de gjort hela. Dessutom är Kirsten Dunst med, precis som hon är med i en annan Sofia Coppola-film: Marie Antoinette. Det har inte kommit mig för att se varken den eller Virgin Suicides, men jag har stora förhoppningar på att filmen som visas ikväll ska vara bra. Jag kan åtminstone garantera att musiken är det!

0 Responses on "Hårt och mjukt"

Skicka en kommentar