Sommar i stan



Jag tyckte mig höra melodin till den här låten, eller åtminstone något som påminde om den, någonstans. Det är klassisk brittisk flickrumspop av The Wombats, men den är så jävla tight och mästerligt producerad. Förtjänar inte Youtube-kvalitet även fast videon är grym, men den finns ju på Spofity också. Det är sådan här musik man börjar lyssna på på sommaren.

Samtidigt kämpar jag med att sätta ihop min sommarspellista. Jag har en intern konflikt - ska man sätta ihop glad sommarmusik eller splitterny, fräsch musik, och ska den vara PPAARRTTYY eller laid-back - för som den är nu är den rätt schizofren.

För tillfället skulle jag inte ha något emot att bara lyssna på dum, glad musik. Så ska det vara idag: det är ju soligt och varmt och jag har bara hängt med Carro och haft det trevligt och shoppat, ätit entrecote och snackat, allting löst upphängt kring en hemlabbsredovisning i Kista. Och jag ser fram emot alla sådana här sommardagar som kommer, med uteserveringar, gallerier, gallerior, cykelturer, parkhäng, klubbesök och allmänt runtskrotande. Det är dags för det nu.

0 Responses on "Sommar i stan"

Skicka en kommentar