En lite jobbig kväll

Robyns nya singel.

Gårdagskvällen var lite jobbig, trött som jag var efter föregående kvälls bravader, lite hormonrubbad av att jag börjat tränat men nere eftersom jag inte fått träna på ett par dagar. Jag försökte köra på ändå. Det var ju ändå tentapub.

På Farkost varvade jag en av världens bästa öl tillika min favorit, Tripel Karmeliet, oheligt med Red Bull för att försöka mota avsaknaden av motivation. Det fungerade ett tag och jag kunde hoppa, skrika och slänga käft med ryskan
(-Jävla man... -Jävla kvinna!).

Så kvällen flöt på och det fungerade relativt bra, fast Data hade bara snubbar, Kemi var helt tomt och I luktade spya. Sällskapet var i alla fall väldigt bra, dock jag blev jag allt tröttare när koffeinreserverna började tryta.

Så jag var inte särskilt på och dessutom cockblockad av faktumet att jag skulle jobba dagen efter. Efter en runda på campus var vi tillbaka på Farkost. En kille kom och satte sig och presenterade sig för mig, frågade sedan "Har du bil?" varpå jag glatt svarade nej, det har jag inte. Han upprepade frågan. "Är du bi?". Jag vet inte om det var för att jag satt trött och likgiltig runt tjejer eller att jag helt enkelt var jävligt snyggt klädd, men jag tycker oavsett att han kunde dra slutsatsen att jag inte var det då det första jag hörde var prat om bilar. "Nej", förklarade jag, varpå jag fick frågan om jag prövat och nej, det hade jag inte och NEJ, jag är inte och har aldrig varit i närheten av att vilja göra det heller. Jag antog att hans gaydar var lite felkalibrerad och pekade hjälpsamt vidare mot en position en meter öster om mig, där det satt någon han kanske skulle haft lite mer framgång med, varpå jag blev lämnad ifred.

Dock inte särskilt länge. Sådär en minut senare kom mupp #2 och välte ut ett ölglas över mig. Återigen kanske det beror på träning och hormoner men jag ville ha döda den fulla idioten som inte kunde hålla reda på grovmotoriken tillräckigt för att inte sätta sina medmänniskor i fara. Lät i alla fall bli att göra det och nöjde mig med att försöka framföra detta budskap genom att stirra på honom som om jag tänkte döda honom. Jag hade i alla fall fått min dos av muppar för en kväll med råge, och reste mig för att gå iväg varpå Mupp #2 dunstade illa kvickt. Jag gick hem, luktandes öl.

Det var lite synd om mig den kvällen.

Det är det i alla fall inte ikväll. Ska äta något och dra iväg och ta en öl med Johanna och se The Ghost Writer med henne på bion.

4 Responses on "En lite jobbig kväll"

  1. Joppe says:

    Det är aldrig någon som stöter på mig när jag är ute, inte ens killar.. :O

    Jossan says:

    Var mupp #2 en väldigt speciell person från den finaste nollegruppen troja ;)? Eh ta mupp #1 som en komplimang, du är het helt enkelt!!! :)

    John says:

    Haha, kan väl inte påstå att det känns som en klockren komplimang. Men för sjutton, man får väl försöka vara optimistisk. Chicks dig me - and guys ><

    Tror inte att det var Trojanen lyckligtvis, i sådana fall hade jag försökt sätta honom på utredning för Parkinsons... Stackars Jossan, du vet hur det känns!

    Anonym says:

    Aa bästa låten!! Kul att du hade en kul kväll! Hehehehe. Men faktiskt brukar det väl vara mer tjejer på tentapubarna annars. Vi märkte att du inte gillade data! HAHA

    Anna

Skicka en kommentar