Skrikig musik med långa titlar och interpunktion

Fick mersmak av Does It Offend You, Yeah? igår. Det påminde mig om ett annat skrikigt brittiskt band med interpunktion som faktiskt låter rätt likt, nämligen Hadouken! som jag vilat från ett tag. Visade sig att de släppte nytt album i början av det här året och ja, ärligt talat är det väl inte så jättebra jämfört med det gamla. Men jag hittade en pärla, det är lite Justice över det hela.



Det gamla albumet, Music for an Accelerated Culture, var bättre och väldigt nice på det sättet bara skrikande, frustrerad brittisk ungdom kan vara. Tror jag postat den här förut.



Hadouken! kör lite mer åt grime-hållet än DIOYY? men det har energi och kan med god vilja sägas vara lite åt Drum & Bass-hållet så det kvalificerar in i min musiksmak. Likaså gör Maskinen med sin fucking underbara MSTRKRFT-plankning Pengar, men det är det bäst att jag tar jag en annan dag... Imorgon till exempel, jag behöver all energisk musik jag kan få med en dag som börjar 05.00 med att jag stiger upp och går till jobbet, går hem och packar klockan 14, åker 40 mil norrut vid kl. 18 och kommer fram kl. 22. Ös!

0 Responses on "Skrikig musik med långa titlar och interpunktion"

Skicka en kommentar