Sammanfattning och wind-down till lite Radiohead



Jag återkommer alltid till Radiohead och albumet Kid A, som är helt otroligt. Att försöka beskriva musik med ord är som att beskriva smaker med ord - det låter bara löjligt och godtyckligt. Men jag måste ändå göra det: varje låt på Kid A är som en surrealisk tripp i ett storslaget landskap, eller om Salvador Dalì skulle göra musik... Men nu har jag låtit tillräckligt dum, kort sagt kan man säga att Radiohead är ett av de absolut bästa banden som finns.

Igår var en grrym dag! Steg upp halv sju och jobbade till halv fyra, åkte hem och träffade ett par kompisar på besök i stan, bytte om och gick och firade Carros födelsedag. Det var riktigt bra, och plötsligt slog det mig hur hemma jag känner mig tillsammans med dessa personer. Jag ville inte att kvällen skulle ta slut, men samtidigt hade jag lovat att sluta upp med mina kompisar på besök. Gick ut i vårnatten och åkte till Söder och träffade ett gäng på 15 personer som vanligtvis spelade World of Warcraft tillsammans. Jag hade inte direkt några förhoppningar på sällskapet, men jag hittade snabbt en väldigt sympatisk 30-årig marknadsanalytiker att prata fjällvandring och mat med, som även han flyttat ner från Sundsvall och varit stockholmare sedan många år nu. Så jag hade en bra kväll i båda sällskap och var hemma igen halv fyra på natten.

0 Responses on "Sammanfattning och wind-down till lite Radiohead"

Skicka en kommentar