Acid tests

Debaser igår satt inte fel, jag hade en RIKTIGT bra kväll! Brodinski var rätt duktig och MRTN som värmde upp innan var nästan lika bra, han ;) Tack till Mengan som bjöd hem oss och hängde med ut sedan. Inte heller gav vi upp tidigt, jag kom i säng vid 03-tiden.

Dagen efter var lite värre, då min chef ringde och väckte mig 0845 eftersom hon som skulle öppna på jobbet inte var där. Somnade sedan om. Vaknade en timme senare av att chefen ringde mig igen och frågade om jag kunde akut-hoppa in. "Det blev lite sent igår", sa jag, "men jag gör väl mer nytta än skada, haha", så jag åkte dit och körde på.

Har för övrigt gått tillbaka till att lyssna lite på fina gamla big beat-duon Chemical Brothers. De har sagt att de ska släppa sitt nya album Brotherhood under den närmaste tiden men den har blivit uppskjutet ganska länge. Det är dock inga problem med att hålla till godo med deras gamla låtar!

The Test heter låten. "Did I pass the acid test", referens till de acid tests som Ken Kesey och hans vänner organiserade på det glada 60-talet. Ken Kesey var författare till Gökboet, den som blev berömd och filmatiserad med Jack Nicholson. Ken Kesey var, innan han skrev boken, med som frivillig försökskanin under de CIA-organiserade experimenten MKULTRA som testade hur man kan använda psykedeliska droger för tankekontroll. Sedan åkte Ken Kesey land och rike runt i en hippiemålad skolbuss och lät folk prova LSD.

En bit populärhistoria right there.

3 Responses on "Acid tests"

  1. Meng says:

    nynnar fortfarande på den där versen...DUDUDUDUDUDU DUDUDUDU

    John says:

    Den är för evigt inetsad nu ;) http://open.spotify.com/track/0NHWCEh3Y6wxWLfn851eFM

    Anonym says:

    Jag meeed!! Vi ägde dansgolvet haha
    //Anna

Skicka en kommentar